Vragen en uitslagen
Ook met vragen of kleine klachten, die niet direct een afspraak behoeven of weet u niet zeker of u een afspraak nodig heeft, kunt u ’s morgens bellen tussen 8:00 en 9:30 uur op tel: 0227-591334. De assistente noteert uw vraag of klachten en overlegt met de arts(en). U kunt dan voor antwoord terugbellen tussen 13:30 en 14:00 uur.
Patiënten Portaal
Het is mogelijk om in uw patiënten portaal de uitslagen van lab en metingen, beleid na overleg tussen doktersassistente en huisarts over uw vraag in te zien. Hier kunt u bijvoorbeeld een advies terugvinden of een diagnose met bijbehorende behandeling van de huisarts. Indien er medicatie is voorgeschreven krijgt u een mail van onze apotheek wanneer het medicijn klaar ligt voor u. (via onze homepage kunt u een account aanmaken voor het patiënten portaal)
Uitslagen bloedonderzoek, röntgenonderzoek
Als u als patiënt bent ingeschreven op ons portaal heeft u online de mogelijkheid om zelf de uitslagen van bloedonderzoek in te zien, ook uitslagen van röntgenonderzoek en specialistenbrieven kunt u via de patiëntomgeving inzien. LET OP: wanneer uw uitslagen zichtbaar zijn in het patiënten portaal betekent dit niet dat de uitslag ook al verwerkt of beoordeeld is door de huisarts. Houd er rekening mee dat het tot een week na het uitgevoerde onderzoek kan duren voordat een beleid of uitslag met u besproken kan worden.
Doorgeven van thuismetingen (tele-monitoring)
Als praktijk stimuleren wij het digitaal doorgeven van thuismetingen, zoals bloeddruk en gewicht. Het is bekend dat een correct gemeten bloeddruk in de thuissituatie een betrouwbaardere waarde geeft dan een meting in de praktijk. Bovendien kan soms hiermee een fysiek consult worden voorkomen, hetgeen niet alleen patiëntvriendelijk is, maar ook de druk op de praktijk vermindert. Zo nodig kunnen wij een bloeddrukmeter uitlenen. Uitslagen kunnen worden doorgegeven via het portaal, zie hiervoor de homepage. De huisarts kan deze uitslagen toevoegen aan uw dossier.