Klachtenregeling – Apotheekhoudende huisartsenpraktijk Parklaan – Hippolytushoef

Welkom bij Huisartsenpraktijk Parklaan

De praktijk bestaat uit een vaste huisarts en een waarnemend huisarts. Verder zijn er acht assistentes werkzaam, drie als apothekersassistente, drie zijn doktersassistente en twee zijn praktijkondersteuner, voor controle van suikerziekte, hoge bloeddruk, astma en psychosociale problemen.

Op deze website vindt u onder het kopje praktijkinformatie via een submenu meer informatie over het functioneren van de praktijk.

Zorg houdt zich niet aan openingsuren. Daarom wordt u tijdens de avond, nacht, weekend en op officiële feestdagen bij spoedeisende medische problemen doorverwezen naar de Centrale Huisartsenpost Kop van Noord-Holland in Den Helder, telefoonnummer: 0223 670 470Meer hierover vindt u onder de knop Praktijkinformatie, keuze: Avond, nacht- en weekenddiensten. Voor het ophalen van via de huisartsenpost verstrekte recepten voor medicatie kunt u terecht bij de ziekenhuisapotheek in Den Helder.

Als u bent ingeschreven in de praktijk kunt u ook gebruik maken van de digitale patiëntomgeving. Via dit "portaal" kunt u uw eigen bloed- en röntgenuitslagen inzien, herhaalmedicatie aanvragen en uw huisarts digitaal een vraag stellen. Dit laatste is alleen niet voor spoed, u krijgt binnen twee werkdagen antwoord op uw vraag.

Hieronder vindt u instructies om hiervan gebruik te maken.

Een complete medische encyclopedie, een reiswijzer en informatie over geneesmiddelen, uit betrouwbare bron, vindt u op onze website. Blader gerust eens door de inhoud.

 

Klachtenregeling

Niet tevreden? Praat erover met ons!

Wij vinden het als huisarts, maar ook als doktersassistent en praktijkmanager, belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Indien u niet tevreden over ons bent of als u vindt dat iets beter kan, dan horen wij dit graag. Laat ons weten waarom u niet tevreden bent, dan kunnen wij proberen uw probleem of klacht op te lossen.

Meer informatie en contactformulier

Praktijk Parklaan is aangesloten bij de klachtenregeling van HKN (Huisartsen Kop van Noord-Holland). Meer informatie kunt u vinden op de website, daar treft u ook het contactformulier. U kunt ook telefonisch contact opnemen met de klachtenfunctionaris op telefoonnummer 0223-670461. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel.

Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar: Klachtenfunctionaris HKN Huisartsen, Grotewallerweg 1, 1741 NM Schagen.

Geschilleninstantie

Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend.